måndag 14 januari 2013

IMORGON ÅKER JAG...


Denna vecka så händer det mycket, imorgon åker jag med jobbet till Berlin, Europas största modemässa tar plats i Berlin. Vi är faktiskt så fräcka på jobbet att vi stänger kontoret och åker allihopa. Vi tycker att vi är värda det då vi har haft ett fantastiskt år bakom oss - se det som en "bounding-resa" där vi förenar nytta med nöje.

Så ekonomiavdelningen har blivit "inköpsavdelningen" för att vi skulle få entrébiljetter till alla för mässan. Den är jätte, jättestor och tar kanske 2 dagar att gå igenom. Skall bli spännande - förhoppningsvis så har vi med oss några nya varumärken i väskan hem som kan förgylla vårt kära köpcentrum.


Jag tror att denna mässan är det mest besökta i hela Europa, bilden ovan visar när det öppnade förra året - det är många svenskar som både ställer ut och många som också besöker mässan.

I en veckas tid har vi jobbat med att slutföra massa saker som måste vara gjort innan vi kan åka. Vi har rapporterat in December-rapporten och också gjort alla rutiner som vi normalt gör på 3-4 dagar är klart idag. Så nu är vi väl värda en upplevelseresa, där vi kan hitta nya spännande projekt. Vi skall också lägga "plattformen" för Freeports resa de närmsta 1-2 åren, så även om vi skall ha trevligt, så är det också ett viktigt avstamp.

Smet lite tidigare från jobbet för att växla pengar, inhandla hundmat, skurmedel mm, men också handla mat och annat gott så att Peter har det bra när jag är borta. Eftersom han inte har körkort så måste det finnas allt hemma, såklart!

När jag kom hem så visade sig att Tina (vår Cavaliertik) som är parad också bestämt sig för att valpa, hon har väntat hela dagen på att jag skulle komma hem och då satte hon igång. Så natten är räddad - det blir valpning som gäller.

Jag skall också packa min väska och skriva de sista e-mailen innan jag stänger datorn. Sedan skall jag försöka sova några timmar innan äventyret börjar!

Klockan 04:00 är det uppgång, skall hämta mina kollegor 4:50 - klockan 6:35 går planet och vi hinner i god tid att vara i Berlin till klockan 10 när mässan öppnar. 

Skall försöka blogga lite granna när jag är i Berlin, önskar alla en härlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar